מאז שנות ה-90' יותר ויותר נשים וגברים נעזרים באימון אישי לחיים, ככלי לגיטימי ומקובל לשיפור חייהם במצבים שונים.
בעבר, כאשר היינו מרגישים קושי, מועקה, חוסר יכולת להסתגל, עמידה מול קונפליקטים, על סף משבר או בתוך משבר הגורם המקצועי שיכולנו לפנות אליו היה פסיכולוג, ובדרך כלל לא היינו ממהרים לפנות לטיפול כזה.

טיפול פסיכולוגי נחשב פעמים רבות על ידי מרבית האנשים, לטיפול ארוך (יודעים מתי מתחילים ולא יודעים מתי נסיים), לא מקובל (סטיגמה של בעיות נפשיות), לא ממוקד מטרה (במרבית הטיפולים הולכים רחוק אל העבר לפני שמטפלים בהווה או בעתיד) ויקר.

האימון האישי, לסוגיו השונים, החל לפרוח בעשור האחרון כמקצוע, וניזון ממקורות הפסיכולוגיה, סוציולוגיה, ניהול, ספורט וחינוך. מדובר במקצוע פוסט מודרני והשימוש בו נתפס כתהליך מעצים, יוצר שינוי, ממוקד בעתיד, ממוקד מטרה וישים. האימון נועד להעצים את המתאמן תוך שיקוף המצב המצוי והכלים להשגת המצב הרצוי.
אני מבקשת להדגיש – פסיכולוג ומאמן הם שני בעלי מקצוע שונים בתכלית וכל אחד מהם מעניק טיפול אחר למצבים שונים. 

אז למה לי אימון אישי עכשיו ?

בפעם הראשונה שבה נחשפתי לעולם ה LIFE COACHING הוקסמתי, והחלטתי לקחת קורס אימון אישי של מכללה מאוד ידועה (ואולי היחידה שהייתה אז).  בקורס נפגשתי עם תורה שלמה שלא הייתה מוכרת לי עד כה , ואם חלק מהכלים היו מוכרים לי, והתובנות היו ידועות לי, הרי שבסדנה הם קיבלו שמות ונכנסו למסגרת ברורה שבזכותה הצלחתי לחולל שינוי בחיי.

ישנם מצבים רבים בחיי היום יום שמצד אחד מעיקים ומקשים עלינו את ההתקדמות ומצד שני לא "מצדיקים" טיפול פסיכולוגי.
לדוגמא – התלבטות בבחירת מסלול לימודים או קריירה ; קושי בקיום זוגיות מכבדת ושיוויונית ; כעסים בתוך המשפחה ; קושי ביציאה ממשבר או התמודדות עם משבר מתמשך ; וכדומה.
תהליך של אימון אישי לחיים יכול להביא את השינוי שאת מייחלת לו. גם אם קשה לשים את האצבע, פגישה עם מאמנת אישית כמוני, יכולה לעורר את המחשבה  ולהוביל אותך אל הדרך בכיוון הנכון.

שיטת האימון שאני נוקטת בה מגיעה מגישת העשייה – אימון תוצאתי או אימון ממוקד פתרון (Solution based coaching)
במקרים בהם המתאמנת נמצאת במצב שבו לא ברור לה היעד אליו היא רוצה להגיע, הרי שיחד עם המאמנת היא תוכל לברר את המצב בו היא נמצאת כעת ביחס למצב בו היתה רוצה להיות, ובאמצעות הכלים המתאימים יוגדר היעד בהתאם לצרכי המתאמנת.


כאשר למתאמנת יש יעד ומטרה, אך אין היא מוצאת את הדרך הנכונה, המאמנת תנחה אותה כ-GPS אל אותה המטרה.

איך מתנהל אימון אישי לחיים ?

בפגישה הראשונה, נאבחן את הבעיה או הקושי של המתאמנת, ונתאם 10-12 מפגשים אישיים אשר במסגרתם ניגש אל הפתרון המיוחל.
המתאמנת מביאה את "החומרים" ואני מביאה את "הכלים" הייעודיים לפי צרכיה. מלבד המפגשים ביננו (שעה-שעה וחצי) המתאמנת מקבלת עבודה לבית, כי החיים עצמם הם התירגול הטוב ביותר. בעבודה משותפת, אנחנו נשלים את המסע אל היעד הרצוי.

המתאמנת שלי לא תצטרך "לחפור" בעברה. הפעמים בהן נזדקק לדוגמאות מן העבר יהיו כדי לזהות דפוסי התנהגות או כדי ללמוד מטעויות. 
בדרך כלל טיפול בתחום חיים אחד ישפיע באופן גורף על תחומים אחרים. כלומר, אם המתאמנת מבקשת להגיע לזוגיות טובה יותר (או זוגיות בכלל) ואנחנו נעבוד ביחד על תקשורת אפקטיבית או על דפוסי התנהגות רצויים, הרי שהתוצאה לא תהיה מוגבלת רק לתחום הזוגיות, אלא תשפיע גם על מערכות יחסים אחרות –בבית, במשפחה, במקום העבודה וכדומה.

במקרים בהם נעסוק באיתור החוזקות של המתאמנת, אם לטובת בחירת מסלול לימודים ואם בבחירת קריירה או מקום עבודה, הרי שהחוזקות הללו יועצמו, וילוו אותה בכל תחומי החיים. 
יהיו מי שיעדיפו לקבל את האימון האישי שלהן דווקא במסגרת של סדנה.

סדנאות העצמה בנושאים שונים יכולות לתרום רבות למתאמנות שונות, וישנו מגוון רחב לבחירה. אחת מסדנאות הדגל שאני מובילה היא סדנת העצמה אישית לנשים ויש בה יתרונות רבים.

אושר והצלחה כרוכים זה בזה

לכל אדם יש זכות לחיי אושר. נכון, מה שאני אגדיר אושר הוא לא מה שאת (או אתה) תגדירו אושר, ובכל זאת, כאשר כל אחד מאיתנו יגיע אל אותו אושר הנכון בעיניו, אין דבר טוב ומוצלח מזה.

אימון אישי נשען במידה רבה על ענף בפסיכולוגיה שכונה "פסיכולוגיה חיובית"  על ידי מייסדה, דר' מרטין סליגמן.  תפיסה זאת גורסת, שלכל אדם כישרונות ייחודיים ויכולות אישיות (חוזקות), וככל שהאדם יתמקד במימוש החוזקות והכישורים שלו, כך ייטב לו. לפיכך, באימון אישי, לא נעסוק ב"כישלונות" ולא ב"חולשות". נתמקד דווקא בחיוב, במיטיב, ביתרונות וכיצד ניתן לעשות בהם שימוש טוב יותר.

בעזרת החוזקות, בשילוב הערכים של המתאמנת, נגדיר את היעד / המטרה / החלום ונשלים לשם את המסע המופלא של האימון האישי.
גם אם זה נשמע לך קשה, זה לא בלתי אפשרי. 
המוטו שלי "כשחוזקות וערכים נפגשים, חלומות מתגשמים" הוא מוטו מבוסס – על ניסיון חיי ועל אין ספור נשים מעוררות השראה שמקיפות אותנו וקצרה היריעה מלספור.

אני אזכיר כאן רק על קצה המזלג את - הלן קלר (חירשת, עיוורת שהפכה לפעילה חברתית משכילה ומצליחה) ; ג'יי קיי רולינג (שהפכה מאישה מובטלת שחיה מקצבת רווחה לסופרת ותסריטאית, אישה בין העשירות בעולם) ; אופרה ווינפרי (גדלה במשפחות אומנה, עברה בחייה תלאות איומות, והפכה לאחת הנשים המשפיעות ביותר בעולם) ; ובארץ - יעל ארד, אליס מילר, גל גדות, נטע ברזילי, עדה יונת, מרים פרץ, ועוד רבות וטובות.

אימון אישי לחיים הוא מוצר צריכה בסיסי. בעזרתו ניתן להתמודד עם קשיים, להשיג מטרות ובאופן כללי לחיות באופטימיות והגשמה אישית.

אם גם את רוצה להביא לחייך את השינוי המיוחל, אם את רוצה להגיע אל היעד, אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר ולהתחיל איתי את המסע המופלא אלייך.