האם את חושבת שנשים צריכות לקבל עדיפות על פני גברים ? האם לדעתך באחריות מוסדות השילטון, הרווחה, החינוך וכדומה לדאוג להעצמה נשית?

אם כן, אני מציעה לך לחשוב מעט אחרת. לפני כן, אדגיש כי אין ספק בעיני - נשים צריכות לקבל שוויון הזדמנויות, השוואת תנאים (סוציאליים, כלכליים וכדומה) ובוודאי שלא צריכות לסבול מנחיתות בשום תחום שהוא, מאף סיבה. יחד עם זאת, האחריות להעצמה נשית אישית היא , ראשית לכל, בידי הנשים עצמן.

לקיחת אחריות

כל אישה (כמו כל אדם), אמורה לזהות את חוזקותיה, את כישוריה, יכולותיה וערכיה, ולפי סט הכלים הללו, לכלכל היטב את צעדיה, בעצמאות ובעוצמה.

זה נכון בעולם העבודה, זה נכון בבית, במשפחה, במערכות יחסים ובכלל.

כפי שהצלחה, אושר, שגשוג וסיפוק הם באחריות אישית, כך גם עוצמה אישית היא באחריות אישית.

העצמה נשית אישית – באחריות אישית

כפי שאני רואה את זה, הנשים עדיין סובלות מחוסר שוויון הזדמנויות כמעט בכל תחום בחייהן. נכון, בשנים האחרונות המגמה השתנתה מעט, נשים מקבלות יותר ויותר הזדמנויות, גם בתחום העיסוק, בשירות הצבאי, בצמרת הכלכלית ועוד. עם זאת, הדרך לאותו שוויון מיוחל עדיין רחוקה. האבסורד הגדול הוא, שדווקא בתחום הכי אישי, כמו בית, זוגיות, ילדים, משפחה רואים עדיין פערים.

נשים רבות עדיין תלויות כלכלית בבני זוגן, אחראיות כמעט מלאות לטיפול בילדים, ומהן מצפים לשמור על אחזקת הבית, הזוגיות ושלום המשפחה. גם כאן, אני מדגישה, זה לא גורף ל-100% מהנשים, והתופעה פחות דרמטית אצל הזוגות הצעירים ביחס לזוגות הוותיקים. אני שמחה לראות את משפחתו הטרייה של בני, בה נהוג שוויון כמעט מלא בנושא אחזקת הבית וטיפול בילד ובכל זאת, כשאני מתבוננת על רוב המשפחות שאני מכירה, הדרך לשוויון הזדמנויות מלא עדיין רחוקה.

אני הייתי מצפה שהזדמנויות שוות, תגמול ראוי, סמכות ואחריות תעמודנה לזכות הנשים בכל מקום בו הן נמצאות, החל מהתא המשפחתי הקטן, ועד להוראות החוק ולהתנהלות הגופים הרשמיים בכל קהילה.

מכירה את קבוצת הפייסבוק המוצלחת והכי קורעת מצחוק מאמאצחיק ? אני חברה בקבוצה ונהנית מכל רגע שאני נכנסת להציץ ולקרוא מהפנינים הנשיות שיש שם. אכן צחוק והנאה כמעט מכל נושא בחיים (וגם במתים...).

לפעמים אני כל כך נהנית מסיפורי הגבורה של הנשים המספרות ומצליחה להתעלם מתופעת "הקטנת" הגברים שלידן. לפעמים, אני מרגישה שהקבוצה הזאת היא היא העצמה נשית במיטבה והיא נובעת בדיוק מהדברים שהזכרתי לעיל. זאת למה ? מרבית הסיפורים עוסקים בעשייה של הנשים מול חוסר העשייה של הגברים, התושייה הנשית הבלתי נלאית מול חוסר האונים הגברי וכדומה. כאילו שברור לכל, הנשים הן המין החזק והיפה. וטוב שכך.

(מכיוון שאני חברה בקבוצה, אני תחת שבועת שמירת הסודיות ואין ביכולתי לשתף דוגמאות אבל אם את קוראת את הבלוג שלי, ואת לא בין 400,000 הנשים החברות בקבוצה, אני מזמינה אותך להצטרף ולקרוא בעצמך).

איך לוקחים אחריות?

המוטו שלי, מזה שנים, הינו "כשחוזקות וערכים נפגשים, חלומות מתגשמים". כך אני מאמינה, כך אני נוהגת בחיי היום יום שלי.

אני מציעה לך, לנהוג גם כן מתוך שילוב של חוזקות וערכים, כשילוב מנצח.

העצמה נשית אישית שבאה מתוך שילוב כזה מובילה כמעט באופן טבעי להצלחה וסיפוק בכל תחומי החיים. בנוסף, השביחי את מערכות היחסים שלך גם עם האלמנטים הבאים:

  • תקשורת בין אישית חיובית ומועילה תקדם אותך באופן יעיל כמעט בכל מערכת יחסים.
  • גישה פרואקטיבית בחייך, בה את יוזמת, ממוקדת מטרה, אקטיבית, אנרגטית וחיובית תוביל אותך לצמיחה, שפע, אושר ותנועה מתמדת להצלחה.
  • הזניחי את האגרסיביות או הריצוי ודאגי להגיב באסרטיביות לסובבים אותך. האמיני שגם לך מגיע (בדיוק כמו לאחר), יש לך את הזכות לבקש את מה שאת רוצה, לסרב לדרישות שלא מתאימות לך, לקבוע את סדר היום שלך, לשאול שאלות, להחליט ולשנות את דעתך, ולשים את עצמך בראש סדר העדיפויות (בדיוק כמו האחרים).

עכשיו, אחרי שחשבת על כל מה שכתבתי – אם את נוהגת כך בעצמך, בלי עזרה של אף אחד אחר, נפלא. זכית. תמשיכי בדרכך הנפלאה.

אם את מרגישה, שאת זקוקה לעזרה של קבוצת תמיכה כזאת או אחרת, כדאי לך להשתתף במסגרת של סדנאות העצמה אישית שיתנו לך גב חברתי תומך וכלים נוספים על ארגז הכלים שכבר יש לך.

אם את מרגישה שנחוצה לך הכוונה אישית כדי לזכות בכל הטוב הזה, כדי להתחזק עוד יותר מכפי שאת כבר חזקה, או אם את מרגישה שתחומים מסוימים בחייך סובלים מהזנחה או מחולשה כזאת או אחרת, הרי אימון אישי לנשים ייתן לך מענה מדויק ומצוין לקבל כיוון וכלים להצלחה והעצמה.

בסיכומו של דבר, מה שחשוב הוא, שתחיי את חייך באופן המספק ביותר עבורך, בהצלחה ושגשוג בכל תחום שהוא, פשוט כי זה מגיע לך.